Paradox Development Studio

Paradox Development Studio opiera się na dziedzictwie szwedzkiej firmy – producenta i wydawcy gier planszowych Target Games. Firma rozwijała działalność i rozpoczęła  tworzenie gier na PC nie rezygnując z rynku gier planszowych.

W 1999 roku firma została podzielona na dwie odrębne jednostki: Paradox Interactive, która skupiła się na tworzeniu wielkich gier strategicznych na PC oraz Paradox Entertainment, która skupiła się na tworzeniu gier planszowych i fabularnych.

W styczniu 2012 roku firma po raz kolejny podzieliła się na dwie firmy –  Paradox Interactive i Paradox Development Studio. Paradox Interactive stał się wydawcą gier koncentrującym się na grach komputerowych o poszukiwaniu nowych rozwiązań i  zróżnicowanym profilu gier , a Paradox Development Studio stało się “devem” skupionym wokół wielkich gier strategicznych.

Paradox był jednym z pierwszych twórców gier wideo, którzy tworzyli gry z gatunku gier strategii, a większość gier i to właśnie w tej kategorii możemy znaleźć największe hity studia. Wielkie tuły paradoxu są historycznymi grami strategicznymi, które zazwyczaj obejmują całą mapę świata i zawierają elementy takie jak ekonomia, dyplomacja i wojna.

Clausewitz Engine

W 2007 roku Paradox Development Studio zadebiutowało zastrzeżonym silnikiem gry, o nazwie Clausewitz (nazwanym na cześć pruskiego generała Carla von Clausewitza), w Europa Universalis III, który został użyty w każdej grze opracowanej przez PDS. Silnik zapewnia widok 3D części lub całości mapy świata, w zależności od gry. Sengoku była pierwszą grą wykorzystującą silnik Clausewitz 2.

Silnik jest zaprojektowany tak, aby był otwarty dla każdego, kto chce zmodyfikować pliki w celu stworzenia „modów”. Oznacza to, że do modyfikacji gry potrzebny jest tylko edytor tekstu, co doprowadziło do wykształcenia się silnych społeczności modujących gry Paradoxu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *